2022 - 2023-AS TANÉVRE
PREMISE LEGISLATIVE
Prezentul Plan Managerial este conceput în conformitate cu următoarele acte normative:
- Legea Educaţiei Naţionale n 1/2011
- Legea n 35/2007 privind creşterea siguranţei în unităţile de învăţământ;
- O.M.E. nr. 4183/2022 cu privire la Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar
- OMEdC n 5020/2005 privind aprobarea Metodologiei continuării studiilor după finalizarea învăţământului obligatoriu
- Legea n 87/2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/12.07.2005, privind asigurarea calităţii educaţiei.
- Regulamentul privind actele de studii şi documente şcolare în învăţământul preuniversitar
- aprobat prin OMECTS nr. 5565/2011;
- OMEdC nr. 4706/2005, modificat prin OMECT nr. 1847 din 29.02007, pentru aprobarea Metodologiei privind evaluarea unităţilor de învăţământ preuniversitar în vederea acreditării;
- Strategia de descentralizare a învăţământului preuniversitar;
- Strategia Educaţie şi Cercetare pentru Societatea Cunoasterii
- OMEdCT 1409/2007 cu privire la aprobarea strategiei MEdCT pentru reducerea fenomenului de violenţă în unităţile de învăţământ preuniversita
- Pactul Naţional pentru Educaţie
- Alte ordine, notificări şi precizări ale MECTS în vigoare
- Raport general privind calitatea educaţiei furnizate de Liceul Teoretic Salamon Ernő în anul şcolar 2021-2022
- Regulamentul Intern al Liceului Teoretic Salamon Ernő
ARGUMENT
Prezentul Plan Managerial este în acord cu viziunea şi misiunea şcolii, cu cerinţele Legii privind asigurarea calităţii în educaţie, cu Recomandarea Parlamentului European si al Consiliului Uniunii Europene privind competenţele-cheie din perspectiva învăţării pe tot parcursul vieţii şi are ca deziderat atingerea idealului educaţional, legiferat în Legea Educaţiei Naţionale:
Idealul educaţional al sistemului de învăţământ constă în dezvoltarea liberă, integrală si armonioasă a individualităţii umane, personalităţii umane şi în asumarea unei scale de valori necesare pentru construcţia unei economii şi societăţi a cunoaşterii.
VIZIUNE
„Să educăm în mod uman în spiritul valorilor morale creștine.”
MISIUNEA ȘCOLII
Ne propunem furnizarea serviciilor educaţionale de calitate, pentru a forma elevi:
– bine pregătiţi teoretic
– demni şi toleranţi
– originali şi creativi
– deschişi spre valorile umaniste şi ştiinţifice
– angrenaţi în realitate
– orientaţi profesional
– integraţi social
„Şcoala noastră are misiunea de a contribui la dezvoltarea și educarea elevilor noștri cu credință și încredere, într-un cadru cu valori bine definite.”
Şcoala noastră promovează identificarea şi dezvoltarea aptitudinilor elevului şi realizează educaţia pentru colaborare şi lucru în echipă; oferim şansa fiecărui elev să-şi construiască viitorul şi să se adapteze unei societăţi dinamice.”
DIAGNOZA / ANALIZA SWOT
Puncte tari:
- recunoaşterea şcolii, ca furnizor de servicii educaţionale de calitate: DIPLOMĂ DE EXCELENŢĂ, acordată de Ministrul Educaţiei Naţionale, REMUS PRICOPIE, pentru rezultatele deosebite în anul 2013
- personal didactic calificat, bine pregătit profesional şi metodic, motivat pentru propria formare (100% personal care îndeplineşte condiţiile înscris / prezentat / promovat examenele pentru obţinerea gradelor didactice;
- 18 profesori au gradul did. I., 5 profesori au gradul did. II.
- 14 participări la 10 programe de formare continuă însumând peste 900 puncte credite transferabile
- recunoaşterea calităţii deosebite a personalului: 5 metodişti, 5 formatori, 8 responsabili de cerc pedagogic, membrii în comisiile de lucru ale inspectoratului şcolar, 1 expert în Management educțional, 4 examinatori: 1 ECDL, 3 ECL
- recunoaşterea rezultatelor activităţii personalului: 14 gradaţii de merit
- PDA şi PND bine pregătit;
- instituţie de prestigiu în judeţ, prin: rezultatele obţinute la examenul de Bacalaureat (procentaj 95%)
- rezultatele obţinute de elevi la învăţătură, concursuri şi olimpiade şcolare;
- încurajarea elevilor în demersul lor spre cunoaştere şi dezvoltare a abilităţilor, consilierea lor şi a părinţilor asupra rolurilor care le revin;
- consilierea psihopedagogică a elevilor aflaţi în dificultate: probleme de comportament, părinţi plecaţi în străinătate, elevi mai puţin susţinuţi şi motivaţi de către familie, etc.
- elaborarea ofertei şcolii, prin CDS selectat pe baza opţiunii majorităţii elevilor;
- climat de cooperare şi colaborare prin derularea proiectelor educaţionale în care sunt încurajaţi să participe toţi elevii şcolii;
- climat de siguranţă fizică şi psihică pentru elevi şi personal;
- management performant şi proactiv: coerenţă şi consecvenţă în atingerea ţintelor strategice şi realizarea obiectivelor, documente de proiectare de calitate, organizarea activităţii, monitorizarea, controlul şi evaluarea activităţilor
- continuitate în desfăşurarea procesului instructiv-educativ, fără disfuncţionalităţi
- oferta educaţională atractivă
- programe de sprijin / motivare pentru elevi, consiliere
- activitate educativă şcolară şi extraşcolară bine proiectată, numeroase proiecte educative
- parteneriat activ cu părinţii
- crearea şi întreţinerea legăturilor cu autoritatea şi comunitatea locală, prin încheierea unor
- parteneriate constructive;
- derularea parteneriatelor cu numeroase ONG-uri;
- dezvoltare instituţională şi adaptarea la nevoile comunităţii: centru ECDL, ECL, proiecte
- membru în echipa de management a proiectului ISJ HR “Performanţă şi calitate prin implementarea unui sistem e-learning”
- vizibilitatea şcolii în comunitate prin site-ul şcolii, mass-media.
Procesul de predare – învățare – evaluare se desfășoară cu respectarea principiile fundamentale și normele de conduită promovate de legislația în viguare: competență profesională, obiectivitate, responsabilitate, crearea unei atmosfere de lucru ce încurajează comunicarea loială și dialogul eficient între profesori, elevi și părinți.
Eficienţa şi complexitatea acestuia este definită printr-o abordare modernă care-şi propune:
- Să asigure implementarea programului de guvernare în domeniul Reformei învăţământului;
- Să asigure un învăţământ de calitate în contextul armonizării cu standardele Uniunii Europene;
- Să formeze cei mai buni specialişti în domeniul;
- Să-şi menţină poziţia pe primele locuri în topul liceelor din Harghita;
- Să formeze personalităţi puternice;
- Să construiască un set de valori individuale de natură profesională, socială şi culturală în funcţie de care să-şi orienteze comportamentul şi întreaga carieră.
Oferta educaţională este atractivă, proiectarea şi planificarea procesului de învăţământ, activităţile şcolare şi extraşcolare, climatul motivaţional, sistemul de recompense şi încurajarea respectului de sine au asigurat liceului o populaţ ie şcolară cu medii de admitere mari, puternic motivaţi spre obţinerea performanţei. Dovezi în favoarea acestor opţiuni sunt rezultatele bune şi foarte bune obţinute în perioada de referinţă. Aici, elevi şi profesori îşi găsesc vocaţia şi se pregătesc pentru provocările lumii de mâine.
1.3. ANALIZAREA PROFILULUI ACTUAL AL ȘCOLII
Liceul Teoretic Salamon Ernő Gheorgheni este situat în nordul judeţului Harghita şi deserveşte zona dintre Topliţa, Sîndominic, zona Tulgheş . Avem numeroşi elevi şi din partea de sud a judeţului Harghita, mai ales din Sîndominic, Tomeşti, Tuşnad. Liceul oferă instruire în domeniile tehnică de calcul / informatică, ştiinţe ale naturii, filologie, ştiinţe sociale. Având în vedere că este singura şcoală care asigură o pregătire teoretică în limba maghiară în domeniile sus amintite, ea recrutează elevi din întreaga regiune.
1.5. REALIZĂRI ECONOMICE ÎN PERIOADA 2013-2014
- pe plan administrativ s-a realizat reabilitarea internatului, a cantinei şi s-au amenajat cabinetele de limba română, informatică, matematică etc.
- am implementat Sistemul Educaţional Informatizat / SEI, sistemul de tip e-Learning, care reprezintă interacțiunea dintre procesul de predare-învăţare şi tehnologile informaţionale.
1.6. SITUAȚIA LA ÎNVĂȚĂTURĂ, EXAMENE, FRECVENȚA ȘCOLARĂ
a. Distribuţia efectivelor de elevi / clase pe medii
Clasa | Nr.
elevi |
Repetent | Cu sit. neînch. | Medii (6-6,99) | Medii (7-7,99) | Medii (8-8,99) | Medii (9-9,99) | Media10 |
IX. | 146 | 0 | 0 | 0 | 2 | 59 | 87 | 4 |
X. | 149 | 1 | 0 | 0 | 4 | 47 | 102 | 1 |
XI. | 150 | 2 | 0 | 1 | 18 | 49 | 78 | 2 |
XII. | 146 | 0 | 0 | 2 | 17 | 64 | 62 | 1 |
b. Procentul de promovabilitate la bacalaureat
Reuşita elevilor la examene poate fi considerată bună, cu o promovabilitate care depăşeşte 85%. Şcoala este situată pe locul 3 în topul liceelor din judeţ.
b. Absențele
2. DIAGNOZA ŞI ANALIZA NEVOILOR EDUCAŢIONALE ALE COMUNITĂŢII
2.1. DIAGNOZA ȘI ANALIZA NEVOILOR EDUCAȚIONALE ALE COMUNITĂȚII
A. Analiza informaţiilor de tip cantitativ
D. Analiza SWOT
Puncte tari:
– recunoaşterea şcolii, ca furnizor de servicii educaţionale de calitate: DIPLOMĂ DE EXCELENŢĂ, acordată de Ministrul Educaţiei Naţionale, REMUS PRICOPIE, pentru rezultatele deosebite în anul 2013
– personal didactic calificat, bine pregătit profesional şi metodic, motivat pentru propria formare (100% personal care îndeplineşte condiţiile înscris / prezentat / promovat examenele pentru obţinerea gradelor didactice;
– 18 profesori au gradul did. I., 5 profesori au gradul did. II.,
– 14 participări la 10 programe de formare continuă însumând peste 900 puncte credite transferabile
– recunoaşterea calităţii deosebite a personalului: 5 metodişti, 5 formatori, 8 responsabili de cerc pedagogic, membrii în comisiile de lucru ale inspectoratului şcolar, 1 expert în Management educțional, 4 examinatori: 1 ECDL, 3 ECL
– recunoaşterea rezultatelor activităţii personalului: 14 gradaţii de merit.
– instituţie de prestigiu în judeţ, prin: rezultatele obţinute la examenul de Bacalaureat (procentaj peste 90%)
– rezultatele obţinute de elevi la învăţătură, concursuri şi olimpiade şcolare;
– încurajarea elevilor în demersul lor spre cunoaştere şi dezvoltare a abilităţilor, consilierea lor şi a părinţilor asupra rolurilor care le revin;
– consilierea psihopedagogică a elevilor aflaţi în dificultate: probleme de comportament,
părinţi plecaţi în străinătate, elevi mai puţin susţinuţi şi motivaţi de către familie, etc.
– elaborarea ofertei şcolii, prin CDS selectat pe baza opţiunii majorităţii elevilor;
– climat de cooperare şi colaborare prin derularea proiectelor educaţionale în care sunt încurajaţi să participe toţi elevii şcolii;
– climat de siguranţă fizică şi psihică pentru elevi şi personal;
– management performant şi proactiv: coerenţă şi consecvenţă în atingerea ţintelor strategice şi realizarea obiectivelor, documente de proiectare de calitate, organizarea activităţii, monitorizarea, controlul şi evaluarea activităţilor
– continuitate în desfăşurarea procesului instructiv-educativ, fără disfuncţionalităţi
– oferta educaţională atractivă
– programe de sprijin/motivare pentru elevi, consiliere, programe ERASMUS
– activitate educativă şcolară şi extraşcolară bine proiectată, numeroase proiecte educative
– parteneriat activ cu părinţii
– crearea şi întreţinerea legăturilor cu autoritatea şi comunitatea locală, prin încheierea unor
parteneriate constructive;
– derularea parteneriatelor cu numeroase ONG-uri;
– dezvoltare instituţională şi adaptarea la nevoile comunităţii: centru ECDL, proiecte
– membru în echipa de management a proiectului ISJ HR “Performanţă şi calitate prin
implementarea unui sistem e-learning”
– vizibilitatea şcolii în comunitate prin site-ul şcolii, mass-media.
Puncte slabe:
– subfinanţarea cronică a sistemului de învăţământ românesc-plecarea personalului spre alte domenii
– avalanşa schimbărilor legislative
– volum imens de muncă: situaţii, raportări, analize, etc
– reticenţa unor cadre didactice faţă de utilizarea/aplicarea in demersul didactic a metodelor activ-participative de predare-învăţare, adecvarea formelor alternative de evaluare la nevoile elevului;
– reticenţa unor părinţi faţă de consilierea psihopedagogică;
– dezinteresul cadrelor didactice pentru obţinerea de burse individuale de formare continuă
Erasmus şi vizite de studiu;
– stoparea lucrărilor de investiție Centru de Documentare, bibliotecă, săli de arte-reabilitarea clădirilor fostelor ateliere şcolare
Oportunităţi:
– servicii educaţionale de înaltă ţinută
– certificate de competenţe europene pentru elevi şi membri ai comunităţii locale: ECL, ECDL
– dezvoltarea şcolii prin proiecte
– dezvoltare personală prin programe de formare
– venituri suplimentare (participarea la proiecte de perfecționare)
– CARTEA DE VIZITĂ A ŞCOLII = CALITATE-SERIOZITATE-PERFORMANŢĂ
Ameninţări:
– discontinuitatea politicilor educaţionale;
– criza economico-financiară, reducerea personalului didactic auxiliar și nedidactic
– reducerea entuziasmului şi scăderea interesului pentru profesia didactică, urmare a subfinanţării cronice
– scăderea populaţiei şcolare;
– risc social, ca urmare a plecării părinţilor la muncă în străinătate;
– scăderea interesului pentru studiu, în general;
– creşterea efectivului de elevi pe clase îngreunează aplicarea metodelor interactive, lucrul pe grupe;
CONCLUZIILE ANALIZEI
- Există un număr semnificativ de puncte tari identificate în organizarea şi funcţonarea organizaţiei şcolar
- Mediul extern oferă o gamă largă de oportunităţi, prin valorificarea cărora se întrevăd
- perspective multiple de dezvoltare educaţională şi instituţională
- Corelarea punctelor tari cu oportunităţile mediului extern conturează Resursele strategice:
- Resurse umane bine formate din punct de vedere profesional (metodişti, formatori, mentori) şi cu rezultate bune în procesul de învăţare-predare (elevi şi cadre didactice);
- Dotare materială si tehnologică modernă
- Experienţă în management, formare, consiliere si orientare, în derularea proiectelor;
- Parteneriate cu instituţiile educaţionale, culturale, ONG-uri
- Colaborarea eficientă, bazată pe parteneriat cu autorităţile publice locale si judeţene;
- Posibilităţi de finanţare din bugetele republican şi local, extrabuget.
Din corelarea punctelor slabe cu ameninţările rezultă Ţintele strategice:
- ŢINTE STRATEGICE:
- MODERNIZAREA ŞI DEZVOLTAREA BAZEI MATERIALE A ŞCOLII ÎN VEDEREA PROMOVĂRII UNUI ACT EDUCAŢIONAL MODERN, STABIL, DE CALITATE
- VALORIFICAREA POTENȚIALULUI FIECĂRUI ELEV ȘI MENȚINEREA INTERESULUI ACESTUIA PENTRU ÎNVĂȚAREA PERMANENTĂ
- VALORIFICAREA POTENȚIALULUI FIECĂRUI CADRU DIDACTIC ȘI TRANSFORMAREA ȘCOLII ÎNTR-O ECHIPĂ CARE ÎNVAȚĂ ÎMPREUNĂ
- MANAGEMENT EEFICIENT PENTRU DEZVOLTAREA CULTURII ORGANIZAȚIONALĂ; DIVERSIFICAREA ACŢIUNILOR PENTRU PROMOVAREA IMAGINII ŞI CREŞTEREA PRESTIGIULUI ŞCOLII
PARTEA 2
Analiza complexă a comunităţii
Gheorgheni este al treilea oraş al judeţului Harghita după numărul locuitorilor. Se află la marginea estică a bazinului Gheorghenilor, la altitudinea de 810 m. Oraşul se situează lângă drumul naţional 12, la 62 km de Miercurea-Ciuc, 42 km de Topliţa. Spre Praid prin pasul Bucin (1287 m) duce drumul judeţean 13B (65 km), spre Odorheiu Secuiesc (65 km) prin pasul Liban drumul judeţean 138. Spre lacul Roşu (29 km din centrul oraşului) duce drumul 12C. Traseul circular din bazin, care trece prin Gheorgheni – Joseni – Ciumani – Suseni – Chilieni – Valea Strâmbă – Gheorgheni are 24 km. Pe calea ferată oraşul este în legătură cu Miercurea-Ciuc respectiv Topliţa.
- COORDONATE GENERALE:
Beneficiari:
direcţi: personalul şi elevii Liceului Teoretic Salamon Ernő
indirecţi: părinţii elevilor, comunitatea
Parteneri:
Primăria Municipiului Gheorgheni, Consiliul Local Gheorgheni, ISJ Harghita, Comitetul de Părinţilor din Liceul Teoretic Salamon Ernő, Poliţia Municipiului Gheorgheni, Poliţia Locală Gheorgheni, Biblioteca Municipală, Centrul Cultural Gheorgheni, Clubul Elevilor Gheorgheni, Clubul Sportiv Gheorgheni, Asociaţia pentru Siguranţă Comunitară şi Antidrog, Centrul de Prevenire Antidrog, Casa Corpului Didactic Miercurea Ciuc, UCDMR, Organizaţia Salvaţi Copiii, ECDL România, ONG-uri, agenţi economici, etc
- COFINANŢARE / RESURSE MATERIALE
Cofinanţatori | Modalităţi de atragere | Rezultate |
Primăria Gheorgheni | Surse buget local | Cheltuieli de personal, cheltuieli materiale, consumabile, echipamente |
ME | Fonduri aprobate prin HG / OMEN | Reabilitare internat, sistemul de încălzire
Dotări: echipamente, cărţi, materiale spor-tive (laboratoare, bibliotecă, sala de sport) |
Fundaţia Karácsony János | Sponsorizări, donaţii | Premii pentru elevi în bani şi obiecte, materiale necesare bunei funcţionări a şcolii. |
Extrabuget | Sponsorizări, donaţii, închirieri de spaţii, cazare internat, masă cantină | Modernizarea, reparaţia spaţiilor de învăţământ (holuri şcoală, curtea şcolii, clădirea şcolii, internatul, cantina, procurarea aparatelor moderne necesare, schimbarea acoperișului) |
- DIRECŢII DE ACŢIUNE PE OBIECTIVELE STRATEGICE PENTRU ANUL ŞCOLAR 2022-2023
OBIECTIVUL STRATEGIC I
- MODERNIZAREA ŞI DEZVOLTAREA BAZEI MATERIALE A ŞCOLII ÎN VEDEREA PROMOVĂRII UNUI ACT EDUCAŢIONAL MODERN, STABIL, DE CALITATE
OPŢIUNI STRATEGICE | RESURSE STRATEGICE | DIRECŢII DE ACŢIUNE | REZULTATE AŞTEPTATE |
o Îmbunătăţirea, din punct de vedere calitativ, a condiţiiilor de studiu şi lucru o Asigurarea accesului elevilor la servicii educaţionale de calitate o Creşterea siguranţei elevilor şi personalului în spaţiul şcolar o Performanţă la toate nivelurile |
o Proiect de investiţii întocmit de 60% pentru reabilitarea fostelor ateliere şcolare
o Proiect de investiţii: reabilitarea/ termoizolarea internatului o Experienţa pozitivă şi diversă a şcolii în derularea de proiecte
o Cabinet de consiliere psihopedagogică
o Proiect Primăria şi Consiliul Local pentru modernizarea școlii
o Parteneriate cu ONG -uri
o Fundația Karácsony János |
-eforturi sporite şi constante pentru obţinerea fondurilor necesare proiectului de investiţii reabilitarea fostelor ateliere şcolare și a internatului
-diversificarea surselor de finanţare extrabugetară
-derularea de programe privind prevenirea şi combaterea absenteis-mului -asistenţă psihopedagogică; consiliere şi orientare
-colaborarea cu autorităţile locale, judeţene şi cu instituţiile statului pentru îmbunătăţirea condiţiiilor privind siguranţa -derularea de proiecte privind inserţia de la viaţa inactivă la cea activă (Program Caritas, Orientare Profesională)
-obținerea fonduri din donații, sponsorisări |
– reabilitarea fostelor ateliere şcolare (20%), mutarea bibliotecii și a cantinei în clădirea nouă
– internat termoizolat (100%) – servicii de After School – creşterea cu 50% a nr. meselor servite la cantina şcolară
– climat de siguranţă fizică şi psihică (100%) – reducerea nr. notelor scăzute la purtare (cu 3% anual) – Accesul părinţilor la baza de date online privind situaţia şcolară / absenţele elevilor: nr. conturi active – elevii – viitorii cetățeni informați 80%
– organizarea activităților, programelor extracurriculare (culturale, sportive) 100% |
OBIECTIVUL STRATEGIC II
- VALORIFICAREA POTENȚIALULUI FIECĂRUI ELEV ȘI MENȚINEREA INTERESULUI ACESTUIA PENTRU ÎNVĂȚAREA PERMANENTĂ
OPŢIUNI STRATEGICE | RESURSE STRATEGICE | DIRECŢII DE ACŢIUNE | REZULTATE AŞTEPTATE |
o Pregătirea condiţiilor optime pentru trecerea de la un curriculum axat pe acumulare de cunoştinţe la un curriculum centrat pe formarea de competenţe
o Fiecare elev este valoros |
o Elevi cu rezultate foarte bune la învăţătură, examene, olim-piade şi concursuri şcolare
o Elevi capabili de performanță
o CDȘ, existența unor programe educative/ extracurriculare cu tradiție
-Mijloace didactice moderne: 3 cabinete de informatică, 2 cabinete de fizică, 1 cabinet de biologie, 1 cabinet de chimie -Laptopuri, videoproiectoare -Centru ECDL acreditat -Laborator virtual limba engleză |
– asigurarea pregătirii elevilor pentru examenele naţionale olimpiade și alte concursuri școlare
– motivarea pentru propria formare cu o instruire/ educare bazată pe competențe – Formarea de grupuri-pilot (oportunități pentru dezvoltare competențe specifice)
– Promovarea CDS axat pe formarea şi dezvoltarea competenţelor digitale şi de comunicare în limba română, limbi străine, de matematică, ştiinţe şi tehnologii; – Dezvoltarea unui Proiect Curricular la nivelul unității
– diversificarea ofertei educaţionale prin elaborarea CDS transdiciplinar, TIC – act didactic de calitate prin utilizarea metodelor didactice moderne şi generalizarea mijloacelor TIC la toate disciplinele -monitorizarea inserţiei socio-profesionale a absolventilor |
– rezultate la faza judeţeană şi naţională a olimpiadelor şcolare, 10-12 elevi premiați la olimpiadele naționale
– rezultate bune la învăţătură, îmbunătăţirea cu 8% de promovabilitate la Bacalaureat şi acces în învăţământul superior 70%
Elevi capabili de performanță – îmbunătățire cu 10%
-diversificarea ofertei CDS: minim 3 programe noi elaborate/vizate/aprobate
-Îndeplinirea nevoilor educa-ționale ale fiecărui elev 85%, învățare sustenabilă
– sporirea gradului de inserţie socio-profesională a absolvenţilor
|
OBIECTIVUL STRATEGIC III
- VALORIFICAREA POTENȚIALULUI FIECĂRUI CADRU DIDACTIC ȘI TRANSFORMAREA ȘCOLII ÎNTR-O ECHIPĂ CARE ÎNVAȚĂ ÎMPREUNĂ
OPŢIUNI STRATEGICE | RESURSE STRATEGICE | DIRECŢII DE ACŢIUNE | REZULTATE AŞTEPTATE |
Predarea se conectează cu viitorul |
– Resurse umane bine formate din punct de vedere profesional, cu multiple competenţe (nr. metodişti 5, nr. formatori 8 cadre)
– Grupuri de profesori în care ceilalți au încredere
– Relaţii bune cu diferite centre de formare profesională (CCD „Apáczai Csere János” M-Ciuc, universități din țară și
– Expertiză în iniţierea şi derularea proiectelor educative europene, județeană
|
-Valorificarea în practică a competenţelor de predare a cadrelor didactice, centrate pe dezvoltarea de competenţe-cheie, dobândite în urma programelor de formare
– Pregătirea cadrelor didactice pentru descentralizarea curriculumului în vederea realizării unor planuri de învăţare individuală pentru fiecare elev, bazate pe dezvoltarea de competenţe, prin activităţi de aprofundare, diferenţiere etc. – Observarea permanentă a procesului de predare/ învățare; asestențe și interasistențe la orele de curs
-Evaluarea nevoii de formare a personalului didactic de predare și auxiliare
– Formarea „agenților de schimbare” pentru crearea unui climat de încredere
-Promovarea de proiecte educa-ţionale dedicate formării şi dezvoltării competenţelor sociale şi civice, de iniţiativă şi antreprenoriat, sensibilitate şi expresie culturală;
|
– proiecte educaţionale bazate de dezvoltarea celor 8 competenţe-cheie (70%)
– Profesori care au angajamentul ferm față de misiunea comună (90%)
– Oferta educaţionala diversi-ficată, modernă, atractivă şi relevantă (80%); – sistem educaţional performant, rezultate mai bune la învăţătură, examene, acces mai usor la piaţa muncii (creștere cu 25%) – colegialitate, sprijin reciproc; impact pozitiv asupra învățării elevilor (90%)
– noi competenţe de predare pentru actorii schimbărilor în educaţie; – profesori competenți; acumu-larea de 90 credite în intervalul de 5 ani (70%)
– implementarea proiectelor câștigate (Erasmus, Communitas) |
OBIECTIVUL STRATEGIC IV
- MANAGEMENT EEFICIENT PENTRU DEZVOLTAREA CULTURII ORGANIZAȚIONALĂ; DIVERSIFICAREA ACŢIUNILOR PENTRU PROMOVAREA IMAGINII ŞI CREŞTEREA PRESTIGIULUI ŞCOLII
OPŢIUNI STRATEGICE | RESURSE STRATEGICE | DIRECŢII DE ACŢIUNE | REZULTATE AŞTEPTATE |
Împreună pentru o școală modernă –Promovarea unei culturi organi-zaţionale
– Dezvoltarea şi diversificarea parteneriatului
– Activizarea Consiliului Şcolar al Elevilor
– Sporirea vizibilităţii şcolii la nivelul comunităţii locale, judeţe-ne, naţionale |
– Programe de instruire a cadrelor didactice pentru crearea unui climat de încredere – Program de motivare şi fidelizare al personalului
-Parteneriate cu instituţii educaţio-nale, culturale şi ONG-uri din comunitate, ţară şi străinătate.
-Colaborare eficientă şi bazată pe parteneriat cu autorităţile publice locale şi judeţene.
-Expertiză în implementarea proiectelor
– Website-ul liceului – Revista şcolii – Staţia radio a şcolii |
– Reducerea numărului de conflicte /stări tensionate – Încurajarea exprimării iniţativei membrilor organizaţiei şcolare
Atragerea fonduri pentru realizare a programelor: – Combaterea traficului de persoane – Campanii umanitare (Crăciun, Paște) – Ziua tradiţiilor
Atragerea fonduri pentru concursuri: – Concursul de recitare de poezii de toamnă – Concursul de roboţi – Educaţie rutieră – educaţie pentru viaţă – Organizarea campionatele sportive
-Susținerea proiectele derulate de Consiliul Şcolar al Elevilor („Gólya Camp”, Ziua sporturilor)
– Publicarea anuarului liceului – Amenajarea unor panouri de popularizare a rezultatelor obţinute -Amenajarea unor panouri pentru popularizarea rezultatelor proiectelor implementate – Articole interviuri în presa locală şi naţională |
-Relaţii bune de cooperare şi colaborare între memrii instituție (90%) – Echipă cu scopul de a crea o viziune comună în care comunitatea are încredere (90%)
-Programe și activități îmbogățite în interesul elevilor și comunității (creștere cu 30%)
– Creşterea gradului de aplicare a programele de finanţare
– Diseminarea bunelor practici în domeniul proiectelor
– Rolul Consiliul Școlar al Elevilor întărit cu 30%
-cunoaşterea evenimentelor din viaţa şcolii -popularizarea exemplelor de bună practică -nr. articole presă scrisă
|
- DOMENIUL FUNCŢIONAL: CURRICULUM
Obiective:
- Asigurarea calităţii educaţiei prin oferirea programelor de educaţie care să satisfacă asteptările beneficiarilor, precum şi standardele de calitate.
- Cunoasterea si aplicarea documentelor de politică educaţională si a finalităţilor, urmărind modificările legislative
- Îmbunătăţirea calităţii actului de predare-învăţare-evaluare, asigurarea şanselor egale tuturor elevilor, atingerea standardelor curriculare de performanţă, pregătirea elevilor pentru o societate în schimbare.
- Promovarea activitătilor instructiv-educative bazate pe metode activ-participative, pe demersuri educationale inter- si transdisciplinare, pe
competenţele-cheie;
- Reconsiderarea tehnicilor de evaluare;
- Personalizarea şi diversificarea ofertei educaţionale: CDS
- Utilizarea mijloacelor şi instrumentelor TIC la toate disciplinele de studiu
- 9. Monitorizarea si evaluarea întregii activităţi, pe baza indicatorilor specifici (rata de participare, grad de cuprindere, rata de abandon, % reuşită).
Funcţii | Nr. crt | Activităţi | Responsabilităţi | Resurse | Indicatori de realizare | ||
Compartiment | Resurse umane | Informaționale/materiale | temporale | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
ANALIZARE-PROIECTARE-ORGANIZARE
|
1 | Asigurarea comisiilor metodice cu documente privind
– plan cadru liceu – programe şcolare |
D / DA | Consiliulpentru curriculum | Documente curriculare oficiale: planuri cadru, programe | Septembrie
|
Portofolii CM
|
2 | Elaborarea documentelor de proiectare şi planificare:
-planificări calendaristice anuale şi semestriale -teste de evaluare, matrici de specificaţie, barem de corectare şi evaluare |
Comisii metodice | Cadre didactice | Modele planificări ME Modele teste iniţiale | Septembrie
|
Planificări calendaristice
Portofoli testare iniţială |
|
3 | Întocmirea rapoartelor de analiză pentru 2021-2022
Raport general: calitatea educaţiei la sfârşitul anului şcolar 2021-2022. |
D / DA | Şefi compartimente
|
Raportări, date statistice colectate 2021-2022
|
Septembrie
|
Raport general privind calitatea
educaţiei în anul şcolar 2021-2022 |
|
4 | Elaborarea documentelor de proiectare si de organizare a activităţii pentru 2022- 2023:
Planul managerial general pentru 2022-2023 PM Comisii metodice/ Comisii de lucru PM Compartimente funcţionale Elaborarea planurilor operaţionale pe domenii |
Director | D / DA RCM, RCL,
Şefi compartimente
|
Planuri de măsuri, Planuri remediere, Planuri îmbunătăţire a activităţii | Septembrie
|
Plan managerial unic 2022-2023
Program managerial SI
|
|
5 | Elaborarea graficului si a tematicii Consiliului Profesoral şi a Consiliului de Administraţie | Director | DA, membrii CA, membrii CP | Rapoarte, date analitice | Septembrie
|
Grafic şedinţe CA Grafic şedinţe CP | |
6. | Elaborarea si derularea activităţilor educative şcolare şi extraşcolare | Dir. adjunct | Diriginţii
DA |
Propuneri, sondaje,
chestionare |
An şcolar
2022-2023 |
Program activităţi educative
“Să ştii mai multe, să fii mai bun!” |
|
7. | Stabilirea calendarului susţinerii formelor de evaluare
a elevilor (teze, teste, simulări) Pregătirea, organizarea/desfăsurarea simulărilor şi examenului de Bacalaureat |
Director adjunct | Diriginţi, cadre
didactice Diriginţii XI XII, cadrele didactice |
Documente / Legislatie
BAC OME 4923/2013
|
Cf. Calendar | Grafic lucrări scrise
Procese verbale CP, şedinţe cu părinţii Grafice pregătire elevi |
|
8. | Actualizarea Regulamentului intern | Director | Grup de lucru | legislaţie | Sept-oct. | Reactualizat | |
9. | Proiectarea activităţii educative, vizând:
– asigurarea siguranţei elevilor – reducerea absenteismului, abandonului – reducerea şi combaterea violenţei -combaterea utilizării subst. etnobotanice, alcool, fumat – combaterea traficului de persoane |
Comisia
diriginţilor Comisii de lucru |
Director adjunct
Cadre didactice, elevi |
Legislaţia, materiale
informative |
Octombrie
2022 |
Planuri operaţionale | |
COORDONARE- MONITORIZARE |
10. | Elaborarea ofertei CDS / programe CDS | C. curriculum | Cadre did. | Documente curriculare | Cf. calendar | Oferta CDS 2023-2024 |
11. | Distribuirea manualelor şcolare gratuite IX-X | Bibliotecă | Bibliotecar, Diriginţi | Stoc manuale | Sept. | Procese-verbale | |
12. | Completarea cataloagelor şcolare, carnetelor, vizarea
pentru 2022-2023 |
Director | Diriginţi | Comandă | Septembrie
|
Completare completă şi corectă | |
13. | Monitorizarea si valorificarea rezultatelor la evaluările
initiale, curente si la examene. |
Comisii
metodice |
D/DA
|
Documente CM | Octombrie
|
Rapoarte, grafice, statistici | |
14. | Monitorizarea activitatii Consiliului şcolar al Elevilor | C. proiecte
programe |
DA
Coord proiecte |
Documente CSE | Permanent | Program activitate
Rapoarte |
|
15. | Monitorizarea procesului de introducere a lecturii si momentului ortografic la ore, | CEAC | Cadrele didactice | Documente CM
Plan operaţional |
Permanent | Rapoarte, situaţii statistice | |
16. | Monitorizarea procesului de utilizare a TIC la toate disciplinele | CEAC | Cadrele didactice
|
PC-uri, VP, softuri
Baza teste INSAM |
Permanent | Grafic
Rapoarte
|
|
RE |
17. | Realizarea aistenţelor/interasistenţelor la ore/
aplicarea de măsuri pt. eficientizarea activităţii: transdiciplinaritate, centrare pe competenţe |
D / DA
CEAC |
Cadre didactice | Grafic unic control | Permanent | Grafic asistenţe
Fişe de observare / evaluare |
18. | Monitorizarea si evaluarea activitatilor de consiliere
scolara, psihopedagogică |
D
DA |
Profesor consilier
Diriginţi Învăţători |
Program cabinet de asistenţă psihoped. Portofolii | An şcolar
|
Grafic activităţi educative/ Program
Să şii mai multe să fii mai bun! săptămâna sănătăţii, Bursa profesiilor |
|
19. | Verificarea prelucrării metodologiilor pentru
bacalaureat la clasă |
D
DA |
Diriginţi
Elevi, părinţi |
Metodologii | An şcolar
|
Procese-verbale
Nr. activităţi |
|
20. | Verificarea ritmicităţii notării | CEAC/D | Cadre didactice | Documente şcolare | Cf. grafic | Rapoarte | |
21. | Avizarea programelor elaborate pentru CDS
Aprobarea ofertei educaţionale |
C. curriculum
CP, CA |
Cadre didactice | Programe CDS | Cf. grafic | Oferta şcolii | |
COMUNICARE/ MOTIVARE |
22. | Prezentarea punctajelor obţinute de clase în Concursul „Gyémántcsiszoló” ,premiere | Comisia
Gyémántcsiszoló |
Cadre didactice,
elevi
|
Fonduri CL, donaţii, sponsorizări |
Festivități final an |
Nr. premii, diplome
Rapoarte |
23. | Recunoasterea activitatii didactice prin încurajarea şi
recomandarea pentru acordarea gradatiilor de merit si distinctiilor pentru cadrele didactice. |
CP
CA Director |
Cadre didactice | Metodologii în vigoare | Cf. grafic | Nr. dosare depuse, gradaţii/
distincţii aprobate |
|
24. | Asigurarea unui climat de munca eficient, centrat pe elev si pe nevolile educationale ale cadrului didactic, in folosul beneficiarilor, prin sprijinirea initiativelor didactice inovatoare inter- si transdisciplinare | Director | Toate categoriile
de personal, elevi, părinţi |
Plan operaţional
Resurse TIC |
Permanent | Climat adecvat |
- B. DOMENIUL FUNCŢIONAL: RESURSE UMANE
Obiective:
- Eficientizarea activităţii manageriale din perspectiva descentralizării sistemului de invăţământ preuniversitar;
- Promovarea unui management al resurselor umane care să asigure creşterea calităţii şi eficientizarea actvităţii
- Evaluarea nevoii de formare a personalului
- Asigurarea accesului la formarea continuă si perfecţionarea cadrelor didactice: grade didactice, formare continua obligat orie, formări prin CCD,
mentorat, educatie permanentă, formări prin alte programe
- Sprijinirea cadrelor didactice in vederea accesului la proiecte cu finanţare externă
- Sprijinirea participării personalului la programele de formare
- Imbunătăţirea comunicării interne şi externe
- Eficientizarea activităţii comisiilor, consiliului profesoral, consiliului de administraţie, consiliului elevilor, etc;
- Valorificarea experienţei pozitive în colaborarea echipei manageriale – CEAC
- 10. Funcţionalitatea sistemului de control intern (managerial)
Funcţii | Nr. crt | Activităţi | Responsabilităţi | Resurse | Portofolii CM | ||
Compartiment | Resurse umane | Informaționale/materiale | temporale | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
PROIECTARE-ORGANIZARE | 1 | Realizarea cuprinderii elevilor înscrişi în clasele aprobate prin planul de şcolarizare | Secretariat
CP, CA |
Director secretare | Legislaţie
Plan şcolarizare |
Cf. Calendar | Respectarea legislaţiei
Aprobare transferuri CA |
2 | Încadrare personal /Stabilirea catedrelor
Organizare clase / repartizarea diriginţilor |
CP, CA
|
Director | Legislaţie | septembrie | State de funcţii / personal | |
3 | Asigurarea asistenţei sanitare şi a protecţiei muncii.
-control anual medicina muncii -Instruirea periodică a personalului/elevilor normele de protecţie a muncii . |
CA, CP |
Administrator |
Legislaţie |
Semestrial | Fişe de aptitudine personal
PV instruire |
|
4 | Refacerea Organigramei LTSE Gheorgheni | Management, | D, CA | Legislaţie | Sept. | Organigrama | |
5 | Actualizarea şi intocmirea Fişei postului şi anexelor
Evaluare a personalului școlii |
CA | D; DA; | Fişa post tip | octombrie | Fişa individuală a postului | |
6 | Proiectarea incadrării personal | CP, CA | D DA | Legislaţie | Cf.calendar | State personal | |
7 | Proiectarea strategiei de dezvoltare a resursei umane. Întocmirea bazei de date perfecţionare-formare Identificarea nevoilor de formare ale personalului Popularizarea ofertelor de formare | Resp. dezvoltare
profesională |
DA /Responsabil
Cadre didactice
|
LEN
subsecventă Oferte formare
|
Octombrie | Bază de date, Fişe individuale de perfecţionare Completare chestionare CCD Atestate, certificate | |
8 | Afişare proceduri ocupare posturi /catedre vacante
Organizarea concursurilor |
Secretariat
CA |
Director | Legislaţie
Metodologii |
Cf. calendar | Recrutare, selecţie, angajare |
- DOMENIUL FUNCŢIONAL: RESURSE MATERIALE
Obiective:
- 1. Gestionarea eficientă a resurselor existente
- 2. Continuarea demersurilor pentru reluarea lucrărilor la proiectul de investiţii REABILITAREA ATELIERELOR ȘCOLARE
- 3. Dezvoltarea parteneriatului şcoală – autorităţile publice locale în vederea amenajării spaţiului de joacă din curtea şcolii
- 4. Depunerea proiectelor de finanţare pentru dezvoltarea resurselor materiale şi uman
- 5. Dezvoltarea resurselor materiale în vederea eficientizării procesului educaţional: amenajare laborator informatică (SALA 4)
- 6. Continuarea parteneriatului cu CCD şi UCDMR
Funcţii | Nr. crt | Activităţi | Responsabilităţi | Resurse | Portofolii CM | ||
Compartiment | Resurse umane | Informaționale/materiale | temporale | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
PROIECTARE-ORGANIZARE | 1 | Informarea elevilor care îndeplinesc condiţiile pentru întocmirea dosarelor: Bani de liceu Burse | C. burse
C. programe sociale |
Diriginţi Elevi Părinţi | Legislaţie
dosare |
Cf. Calend.
|
Nr.elevi eligibili care primesc ajutoare / burse |
2 | Distribuirea manualelor şcolare gratuite
Completare comandă |
C. manuale | Bibliotecară | Comandă | IX. | Nr. manuale / nr. Elevi | |
3 | Elaborarea proiectului de buget, a proiectului de achizitii si de dotări pentru anul 2023 | Contabilitate- Administrativ | Director/Contabil
şef CA |
Legislaţie | XI. | Proiect BVC pregătit,
planuri elaborate |
|
4 | Stabilirea necesarului de diplome, certificate, atestate, acte de studiu | Secretariat | Director
Secretare |
Legislaţie | XI. | Comandă acte studii | |
5 | Identificarea unor resurse financiare extrabugetare, sponsorizări, donaţii | Contabilitate- Administrativ | Director
CA |
Contracte prestări servicii | Permanent | Extrabuget | |
6 | Întocmire documente, rapoarte tematice curente şi
speciale solicitate de ISJ, autorităţile locale |
Secretariat
Contab-Admin |
Director | Adrese, solicitări
Online+ |
Permanent | Situaţii corecte şi respectarea termenelor | |
COORD. MONITORIZARE | 7 | Aprovizionare cantină şcolară | Administrativ | Administrator | BVC Oferte SEAP | cf. necesar | Mese cantină |
8 | Analiza privind necesarul de reparatii curente | Contabilitate- Administrativ | Administrator | BVC
Program reparaţii |
Semestrial | Nr reparaţii corecte şi la timp | |
9 | Stabilire necesar achiziţii | Contabilitate | CA | BVC, legislaţie | XI. | Funcţionare curentă | |
10 | Autorizaţie sanitar-veterninară cantina | Administrativ | Administrator | Legislaţie | XI. | Funcţionare curentă | |
11 | Monitorizarea acordării burselor şcolare, ajutoare
sociale guvernamentale |
C. burse | Elevi, diriginţi, contabil şef, CA | Legislaţie | IX | Nr. Beneficiari | |
12 | Gestionarea judicioasă a resurselor | Contabilitate | Director Cont. Şef | BVC | Permanent | Funcţionare curentă | |
13 | Inventarierea mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar | C. inventariere | Director
Contabi şef |
Mijloace fixe, obiecte inventar | ianuarie | Raport | |
14 | Arhivarea şi păstarea documentelor şcolare finaciare | Secr. Contab | Resp arhivă | Legislaţie | ianuarie | Arhivarea documentelor | |
15 | Întocmirea doc. legale privind managementul financiar
Încheierea exerciţiului financiar |
Contabilitate | Director
Contabi şef
|
Legislaţie | Permanent | Rapoarte, documente | |
CONTROL EVALUARE |
16. | Realizarea controlului financiar preventiv | Contabilitate | Contabil şef | Legislaţie
EDUSAL |
Permanent | Viza CFP |
17 | Evaluarea utilizării fondului extrabugetar | CA | Director
Contabil şef |
Legislaţie | Permanent | Transparenţă | |
COMUNICARE- MOTIVARE |
18. | Dezvoltarea parteneriatelor cu:ONG-uri, agenţi economici | Management
Contabilitate |
Cadre didactice,
elevi, părinţi, etc |
Proiecte de parteneriat | Permanent | Contracte
cursanţi ECDL |
19. | Demersuri pentru amenajare a spaţiului pentru muzeul școlii | Management | Director
Administrator |
Buget local | 2023-2024 | Muzeu amenajat | |
20. | Eforturi susţinute pentru repartizarea fondurilor de reabilitare | Management | Cadre didactice | În funcţie de oferte | Permanent | Îmbunătăţirea condiţiilor de lucru | |
NEGOCIERE REZOLVAREA
CONFLICTELOR |
21. | Negocierea favorabila a contractelor de sponsorizare si obtinerea fondurilor extrabugetare | Director, Contabilitate | Cadre didactice | În funcţie de oferte | Permanent | Transparenţă şi
corectitudine |
22. | Argumentarea utilizarii fondurilor astfel încât sa se evite crearea unor conflicte la nivelul unitatii scolare | Director, Contabilitate | Cadre didactice | În funcţie de oferte | Permanent | Transparenţă şi
corectitudine |
- DOMENIUL FUNCŢIONAL: RELAŢII COMUNITARE ŞI DE PARTENERIAT
(PROIECTE EDUCAŢIONALE ŞI PROGRAME COMUNITARE)
Obiective:
- Consolidarea colaborării cu Primăria şi Consiliul Local Gheorgheni, Poliţia, Jandarmeria, ISU, ONG-uri, Consiliul Părinţilor,
Sindicat, în vederea asigurării unui mediu şcolar atractiv, sigur şi funcţional.
- Dezvoltarea proiectelor educationale prin promovarea unor activităţi educative formale şi nonformale având ca scop dezvolt area educaţiei
interculturale, antreprenoriale, civice, pentru sănătate, promovarea desegregării şi egalizării şanselor.
- Cresterea capacităţii instituţionale pentru elaborarea şi gestionarea proiectelor
- Dinamizarea activităţii Comisiei pentru proiecte
- Eficientizarea activităţii Comisiei pentru programe educative şcolare şi extraşcolare
- Promovarea imaginii Liceul Teoretic Salamon Ernő prin marketing
Funcţii | Nr. crt | Activităţi | Responsabilităţi | Resurse | Portofolii CM | ||
Compartiment | Resurse umane | Informaționale/materiale | temporale | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
PROIECTARE-ORGANIZARE | 1 | Eficientizarea comunicării şcoală –comunitate, inclusiv site, comunicare electronică | Management
Secretariat
|
D, DA | Programe,Proiecte
Website
|
Permanent | Eficienta in comunicare
Feedback
|
2 | Sistematizarea programelor de audiente D, DA, diriginţi, cadre didactice | Management
CM |
D DA | Grafice | octombrie | Nr. Audiente | |
3 | Consolidarea relaţiilor cu media locală | Management | Director | Programe, proiecte | Permanent | Nr. aparitii in presa | |
4 | Identificarea nevolilor de educaţie ale comunităţii locale, a posibilităţii de a răspunde, şi realizarea de noi proiecte de parteneriat şcoală-comunitate. | CEAC Management | Oferte educationale, Legislatie | Permanent | Nr. programe si proiecte
Calitate si impact
|
||
5 | Planificarea colaborării cu poliţia, pompierii, instit. culturale, ONG-uri, agenti economici | Management | D, DA | Programe de parteneriat | Semestrul I-II | Nr. de activitati si proiecte | |
6 | Colaborare şi parteneriate în sprijinul activităţilor educative formale şi nonformale şi extracurriculare | C.activităţi
Educative |
D, DA | Programe proprii
Oferte parteneri |
Permanent | Nr. de activitati si proiecte | |
COORDONARE-MONITORIZARE | 7 | Participarea la stagii de formare TIC, limbi străine, managementul proiectelor, marketing educaţional | C. formare
Perfecţionare |
Cadre didactice | Oferte formare | Cf. Calendar | Nr. activitati formare
Nr. participanţi
|
8 | Coordonarea aplicării programelor educationale | Baza de date | Director | legislaţie
|
C. aplicare OUG | Nr. programe
Nr. Beneficiari
|
|
9 | Coordonarea echipelor de proiect: comunitare locale, nationale si internationale | Management | D, DA | Calendare, grafice | Permanent | % reuşită | |
10 | Monitorizarea şi coordonarea parteneriatelor cu institutiile statului, autoritatile locale si cu alte organizatii si institutuţii | Management | D, DA | Protocoale parteneriat | Permanent | Nr. Activităţi | |
11 | Identificarea unor surse de finantare alternative pentru derularea activitatilor de parteneriat | CA
Contab. Admin
|
D, DA | Baza materială a şcolii | Permanent | Grad finanţare | |
CONTROL- EVALUARE | 12. | Evaluarea derularii proiectelor educative si comunitare pe tot parcursul desfasurarii lor. Diseminarea rezultatelor proiectelor | Management CEAC C. imagine | D, DA | Grafice | Permanent | Grad satisfacţie
beneficiari |
COMUNICARE- MOTIVARE | 13. | Asigurarea logisticii necesare mijloacelor, metodelor de comunicare, diseminare | Management
C. proiecte |
D, DA | Mijloace IT | Permanent | Grad acoperire |
14. | Sprijinirea echipelor de proiect in vederea dezvoltarii competentelor necesare accesarii, derularii si implementarii proiectelor si programelor educative si comunitare | C. proiecte
Management |
D, DA | Baza materială a şcolii | Permanent | Grad reuşită | |
15. | Înscrierea la competiţii pentru participarea la
proiecte si programe
|
Management | Cadre didactice, elevi | Oferta de programe | Permanent | Nr. proiecte depuse /
câştigate |
|
NEGOCIEREA REZOLVAREA CONFLICTELOR | 16. | Negocierea celor mai avantajoase conditii de sprijin
comunitar |
Management | Cadre didactice,
elevi |
Proiecte comunitare | Permanent | Comunicare
interstitutionala |
17. | Rezolvarea amiabila a eventualelor conflicte între
scoala si comunitate |
Management | Cadre didactice,
elevi |
Proiecte comunitare | Permanent | Comunicare
interstitutionala |
Prezentul plan managerial stă la baza eleborării planurilor manageriale ale comisiilor metodice, comisiilor de lucru, activităţilor extracurriculare, consiliului profesoral şi consiliului de administraţie. Anexe ale acestui plan sunt:
– graficele activităţilor
– programele semestriale şi planurile operaţionale
CARACTERISTICI ECONOMICE
La începutul anului 1900, la Gheorgheni, exista un cult dezvoltat al industriilor mici de breaslă. Se afirmau adevărate dinastii de mici meseriaşi. Având ca bază aceste mici industrii a început să se dezvolte industria de fabrică. După 1960 însă amprenta urbanizării a fost dată de dezvoltarea industriei. Au început să se dezvolte mai întâi industria constructoare de maşini (I.M.G., IUPS, Farbrica de Mobile, etc.), industria uşoară (Lacu-Roşu), cea alimentară şi industria de prelucrare a lemnului.
Meseriaşii care nu au vrut să se încadreze în fabrici au fost cuprinşi în Cooperativa “Avântul”. Fabricile au avut nevoie de forţa de muncă. Această forţa de muncă a fost recrutată din satele din apropriere, din zona de influenţă a municipiului. S-au construit noi cartiere de locuinţe (Florilor, 23 August, Bucin). În consecinţă, s-a dezvoltat şi industria de construcţii-montaj, pentru a face faţă cererii de locuinţe.
Economia locală, în stare de regres după decembrie 1989 a fost stăpânita de macrotensiuni: inflaţia galopanta, scăderea producţiei interne şi legat de aceasta, şomajul, deficite bugetare, deficite ale balanţei de plaţi. Desigur aceasta situaţie s-a reflectat şi în viaţa economica şi sociala a oraşului, în primii ani ai procesului de tranziţie scăzând brusc volumul de producţie si de export, iar şomajul a devenit un element integrant al vieţii economico-sociale. Numărul salariaţilor reprezintă doar 75,0% faţa de numărul din anul 1989. Sectorul privat, care a apărut începând cu anul 1990, din motive obiective nu a putut contracara efectele negative înregistrate.
În ultimii ani s-a înregistrat o stabilizare economică, chiar o creştere uşoara a producţiei si a exportului, a activităţii investiţionale, s-a redus rata inflaţiei, dar aceste fenomene pozitive nu au putut influenţa simţitor situaţia ocupării forţei de munca, veniturile reale ale populaţiei, nu au putut ameliora unele probleme sociale şi relansa rezolvarea gravelor probleme legate de infrastructura în sensul larg al cuvântului.
Activităţile industriale s-au dezvoltat pentru exploatarea şi industrializarea (prelucrării) lemnului, industria alimentara, textila, tricotaje şi confecţii.
Ponderea industriei în economia judeţului de-a lungul anilor trecuţi a evoluat ascendent, astfel ca în prezent pe lângă principalele ramuri industriale nemijlocit legate de resursele naturale care se găsesc în sol şi subsol, activitatea industriala este prezenta prin mai toate ramurile sale.
Ponderea cea mai însemnata din producţia industriala judeţului, revine industriei exploatării si prelucrării lemnului, bazata. pe resursele de materii prime existente în teritoriu şi care, reprezenta cea. 27-28% din total, urmata de industria textilă si a pielăriei cu 20%.
În comparaţie cu anii precedenţi se constata o diminuare simţitoare a activităţii în industria prelucrării metalelor şi a construcţiilor de maşini şi începutul unui proces de revigorare în domeniul prelucrării lemnului, producţiei de ţesături, confecţii textile, a producţiei produselor din carne şi lapte, băuturi alcoolice, concretizat prin diversificarea şi relansarea ofertei de mărfuri.
O parte însemnată din aceste produse sunt valorificate la export, de-a lungul anilor câştigând încrederea clienţilor de pe piaţa externă, clienţi care au investit sume importante pentru dezvoltarea şi retehnologizarea unităţilor industriale din judeţ.
Din totalul de cca 4000 societăţi comerciale şi regii autonome înregistrate în Registrul Comerţului.
După schimbările din 1989, subvenţiile de stat au început să înceteze, unităţile trebuind să se acomodeze cu economia de piaţă în formare. Unele fabrici au avut succes, de exemplu (RENCO), altele abia pot să supravieţuiască.
În 1999 a fost construita cu un capital străin în proporţie de 98% Fabrica de Confecţii “RENCO”. Mulţumită acestei fabrici, precum şi a numeroşilor întreprinzători, rata şomajului este aproximativ egală cu cea medie pe ţară (8,8% – septembrie 1998 în oraş, media pe judeţ era 8,6% iar media pe ţară era 8,7%).
După 1998 în municipiu se dezvoltă mai ales industria uşoară (ind. textilă şi ind. tipografică). În prezent în oraş funcţionează 4 societăţi cu profil tipografic, dintre care 2 firme (F F Internatinal, Gala Studio) sunt printre primele din ţară. În domeniul industriei textile sunt 2 firme mai mari (Renco, Lacu Roşu) care produc confecţii exclusiv pentru export. În acest domeniu funcţionează câteva firme mici, producând uneori şi unicate.
Alte domenii economice care s-au dezvoltat în ultimii ani (cu firme noi de succes):
- domeniul comercial (cu activitate de export) firme mixte;
- domeniul industrial:
- industria lemnului,
- industria de prelucrare a laptelui,
- industria de confecţii,
- industria de băuturi răcoritoare,
- industria alimentară.